גלאון לדיפלומטית האירופית: נתניהו אפוף חקירות

איתי גדסי No Comments on גלאון לדיפלומטית האירופית: נתניהו אפוף חקירות

בפגישה בין יו"ר מרצ זהבה גלאון לשרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני, אמרה האחרונה: "העברת השגרירות האמריקנית לירושלים עשויה להביא להתלקחות אזורית עם השלכות גלובליות"

נתניהו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נדמה שהתנגדות להכרה בינלאומית בבירת ישראל, מפריעה לא רק לפלסטינים ולמדינות ערביות עוינות, אלא גם לשרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני שבפגישה עם יו"ר מרצ, זהבה גלאון אמרה: "העברת השגרירות האמריקנית לירושלים עשויה להביא להתלקחות אזורית עם השלכות גלובליות".

בפגישה עם גלאון אמרה מוגריני כי היא חוששת שהעברת השגרירות האמריקנית לירושלים תביא להתלקחות אזורית שעלולה להפוך את הסכסוך לסכסוך דתי. סכסוך כזה יגיע גם לאירופה, ולדברי מוגריני היא דנה עם שרי החוץ של הליגה הערבית על אפשרויות להרגעת הרוחות.

באשר לתהליך השלום אמרה מוגריני כי היא מעריכה שהניסיון האמריקני להציג נוסחה חד צדדית ולא מאוזנת תוך הצבת אולטימטום של "take it or leave" לא יצלח. "בהתחשב בנסיבות, גם לועידה בינלאומית כמהלך תומך התדיינות אין סיכויים רבים".

גלאון אמרה למוגריני כי לנתניהו אפוף החקירות אין אפשרות לקדם מהלכים מדיניים חיוביים, אך יש סיכוי סביר שימשיך לנסות לקרוץ לתומכיו בימין באמצעות צעדי סיפוח ונישול בגדה, ושהמטרה כעת היא למנוע את האפשרות של צעדים ישראליים בגיבוי ממשל טראמפ שיסתמו את הגולל על פתרון שתי המדינות בעתיד.



0 תגובות